علت های گردن درد چیست ؟
نوشته شده توسط : dr samadian
گردن درد

گردن درد

یکی از بیماری های شایعی که مخصوصا در بین افراد بالاتر از ۵۰ سال بیشتر مشاهده می شود گردن درد است که از عارضه های دیسک گردن است. این مشکل را می توان در بین دانشجویان نیز مشاهده کرد. ستون مهره های گردنی دارای ۷ مهره می باشد و در بین مهره ها غضروفی که عمدتا  متشکل از آب می باشد و دیسک نام دارند قرار دارد. هفت قطعه استخوان موجود در ستون فقرات گردنی (مهره‌های گردن) به وسیله رباط‌ها و عضلات به یکدیگر متصل شده‌اند. گردن درد در هر جایی از بدن، از پشت گردن و پایین سر گرفته تا بالای شانه ها و کتف اتفاق می افتد. درد گردن تا قسمت بالای کمر یا بازوها قابل گسترش است. سردرد، خشکی ، درد و التهاب گردن  از نشانه های رایج انواع گردن درد به حساب می آیند.

علت گردن درد

 بیشترین علت گردن درد ناشی از سه بیماری شایع آرتروز ستون فقرات ، فتق دیسک گردن و سندرم های عضلانی است که در صورت وجود درد در ناحیه گردن و انتشار آن به دست ها حتی در مراحل اولیه آن بایستی به پزشک مراجعه کرد تا تشخیص قطعی و درمان گردن درد در مراحل اولیه صورت گیرد. خشکی عضلات گردن معمولاً به خاطر حرکات و رفتارهایی از قبیل موارد زیر ایجاد می‌شود:

  • تکان خوردن سریع و با شتاب گردن در حین ورزش
  • وضعیت نامناسب بدن هنگام راه رفتن و نشستن
  • خوابیدن در حالتی که گردن در وضعیت نامناسبی قرار گیرد.
  • کار کردن طولانی مدت پشت میز بدون تغییر دادن وضعیت

گردن درد

کشش عضلات گردن

وقتی فشار زیادی به گردن خود وارد میکنید ( یکی از علل شایع آن قرار دادن سر و گردن در یک وضعیت نامناسب به مدت طولانی است) عضلات و لیگامان های اطراف ستون مهره ای گردن شما تحت کشش زیادی قرار میگیرد و به دنبال آن ممکن است پارگی های میکروسکوپی در آنها ایجاد شود. بدنبال آن در این بافت ها تورم و درد ایجاد می شود که شما آن را به صورت درد و خشکی گردن احساس میکنید. این محدودیت حرکت قدری به علت درد و قدری به علت انقباض عضلات اطراف ستون مهره است که خارج از اراده شما صورت میگیرد و به آن اسپاسم هم می گویند. این نوع درد معمولاً با چند روز استراحت خوب می شود.

گردن درد همراه با سردرد و سرگیجه

یکی از شایع ترین انواع سر درد، سردرد گردنی است. سردرد گردنی معمولا ناشی از فعالیت هایی است که در آنها فشار بیش از حدی بر مفاصل بالایی گردن وارد می شود. این فشار می تواند به علت صدمات ناشی از حوادث  مخصوص ( مثل کشیدگی گردن یا بلند کردن جسم سنگین)، یا فعالیت های مکرر یا طولانی مدتی مثل دولا دولا راه رفتن ، طرز نشستن یا ایستادن نامناسب،  بلند کردن یا حمل کردن جسم سنگین  مخصوصا با طرز ایستادن نامناسب، خم کردن و پیچش بیش از حد گردن، کار کردن با رایانه یا فعالیت هایی که مستلزم قرار گرفتن دست ها در جلوی بدن ( مثل کارهای خانه) است، باشد. که در این صورت با درمان سر درد در واقع به درمان گردن درد خود کمک کرده اید.

گردن درد

آرتروز گردن

شایع ترین علت گردن درد ، اسپوندیلوز (آرتروز گردن) است. آرتروز گردن‌ عبارت‌ است‌ از تغییرات‌ تخریبی‌ استخوان‌های‌ گردن‌ که‌ موجب‌ وارد آمدن‌ فشار به‌ اعصابی‌ می‌شود که‌ به‌ دست‌ها، پاها، و مثانه‌ می‌روند. این‌ مشکل‌ در مردان‌ ۴۰ سال‌ به‌ بالا شایع‌تر است‌ و شیوع‌ آن‌ پس‌ از ۶۰ سالگی‌ افزایش‌ می‌یابد.

فرسایش مفاصل

مشابه سایر انواع مفاصل بدن، مفاصل گردن نیز با افزایش سن و گذشت زمان دچار فرسایش می شوند. علاوه بر این ابتلا به بیماری هایی مثل استئو آرتریت می تواند باعث از بین رفتن بالش (غضروف) بین استخوان ها (مهره ها) شود و علت درد گردن شود . بدن شما در ادامه ممکن است زائده های استخوانی ایجاد کند که این زائده ها نیز بر حرکت مفصل تاثیر گذاشته و باعث ایجاد درد می شوند.

عواملی مانند عفونت، تومورها و یا بیماری های مادرزادی گردن هم میتوانند از علل درد گردن باشند.




:: برچسب‌ها: آدرس کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب در تهران , برای گردن درد چی خوبه , بهترین جراح مغز و اعصاب , بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب , بهترین متخصص مغز و اعصاب , درمان گردن درد با ورزش , دکتر صمدیان , دکتر محمد صمدیان , علت گردن درد ناگهانی , گردن درد بعد از خواب , گردن درد عصبی , متخصص مغز و اعصاب ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: